. דג ורנו דיווחו לאחרונה על הכנסות טובות מהצפוי ברבעון הראשון שלהן. יצרניות הרכב הצרפתיות מתכננות להגביר את הייצור באיראן ל-300,000 מכוניות בשנה עד 2022. הם גם בוחנים אפשרויות להפריד את עסקי הרכב החשמלי שלהם. מאמר זה דן בחלק מהאפשרויות הללו.
הייצור באיראן יוגדל ל-300,000 מכוניות בשנה עד 2022.
שתי יצרניות הרכב הצרפתיות מחפשות שותפים חדשים באיראן. לראשון יש שורה של מפעלי ייצור באיראן ושיתפה פעולה עם היצרנית הסינית Foton לייצור משאיות וטנדרים. החברה מרכיבה כעת כמויות קטנות של טנדר Tunland ומיניבוס View. היא גם התחברה ליצרנית הרכב המקומית Haima, והרכיבה את Haima S8 במשהד, מחוז חוראסאן.
דאג ורנו עבדו עם ממשלת איראן כדי להגביר את ייצור המכוניות שלהם. בנוסף לדאג ורנו, יצרניות רכב אחרות כולל פיג'ו ופולקסווגן פועלות עם ממשלת איראן לפיתוח ושיווק כלי רכב במדינה. שתי יצרניות הרכב מתכננות גם להיכנס לשוק הרוסי על ידי שיתוף פעולה עם עמיתיהם הרוסים בייצור רכב.
השלב הראשון של העסקה יביא לייצור של 150,000 מכוניות בשנה. בשלב השני יגדל הייצור ל-300,000 מכוניות בשנה, כאשר 30 אחוז מהמכוניות ייצאו. המיזם המשותף של רנו ודאג יהיה מיזם בבעלות רוב עם רשת הפצה באיראן. למרות שהפרטים הפיננסיים טרם נחשפו, העסקה מלמדת ששתי החברות רציניות לגבי השקעה בארץ.
ממשלת איראן מנסה למשוך השקעות זרות בתעשיית הרכב. הממשלה מקווה שהשקעות זרות יביאו מוצרים תחרותיים חדשים, כמו גם שיפור הבטיחות והאיכות. יצרנית הרכב הצרפתית רנו פועלת באיראן כבר 12 שנים. עם זאת, בזמן שהסנקציות התקיימו, פעילותה הוקפאה. המיזם המשותף שהוכרז מוקדם יותר השנה יחייה את פעילותה האיראנית של יצרנית הרכב הצרפתית.
ייצור דג ורנו באיראן יוכפל עד 2022. הם מכוונים לרווח תפעולי של 4% ב-2022 ותזרים מזומנים חופשי של מיליארד יורו. עם זאת, הם לא יציעו דיבידנד השנה. בנוסף, הם יבצעו החזר נוסף של מיליארד אירו על ההלוואות שלהם ב-2020. ההלוואות בגיבוי המדינה יוחזרו במלואן עד סוף 2023.
דג ורנו רשמו הכנסות טובות מהצפוי ברבעון הראשון
דג ורנו רשמו הכנסות טובות מהצפוי ברבעון הראשון של 2019. מהחברה נמסר כי מחירים גבוהים יותר עזרו לקזז את השפעת המלחמה באוקראינה ומחסור במוליכים למחצה ברחבי העולם. החדשות גרמו למניות רנו לזנק לזמן קצר ביותר מ-5%. החברה בוחנת את האפשרות להקטין את חלקה בניסאן ולהפריד את עסקי הרכב החשמלי שלה. יצרנית הרכב הצרפתית מייצרת גם מכוניות תחת המותגים לאדה ודאצ'יה.
הירידה של תעשיית הרכב השפיעה על שני המותגים, אך ההתמקדות של הקבוצה בעליית מחירים וערך על פני נפח סייעה לקזז את ההשפעות של הפחת ואינפלציית העלויות. המותג השיק גם דגמים חדשים ברבעון הראשון, כולל Jogger וארקנה.
ההכנסות של קבוצת רנו היו טובות מהצפוי ברבעון הראשון למרות ירידה במכירות הרכב בשווקים הגדולים שלה, כמו צרפת ורוסיה. ברוסיה ירדו המכירות ב-34%. מכירות החברה במדינה הושפעו מהמלחמה במזרח אוקראינה. מניות רנו איבדו יותר מרבע מערכן מאז תחילת המלחמה. יצרנית הרכב הצרפתית היא אחת החשופות ביותר למדינה הודות למיזם המשותף שלה בבעלות רוב עם AvtoVaz, המייצרת את המותג הפופולרי לאדה.
התחזית הפיננסית של רנו טובה מהצפוי שכן היא מתכננת לשפר את שולי התפעול שלה השנה ולשפר את הרווחיות שלה. יצרנית הרכב גם בדרך להשגת מרווח תפעולי גבוה יותר בעתיד, מה שיעלה את הסיכוי לתפנית מוצלחת. בנוסף, יש תקווה שההיצע של מוליכים למחצה הדרושים לייצור מכוניות ישתפר. המחסור במוליכים למחצה היווה מחסום עיקרי בניסיונות החברה לשמור על קווי הייצור שלה.
אפשרויות להפרדת עסקי הרכבים החשמליים
רנו שוקלת להפריד את עסקי הרכב החשמלי שלה מחטיבת המכוניות Dag. שתי החברות נמצאות בקשר הדוק, אך הן עשויות לבחור בגישות שונות. ייתכן שיצרנית הרכב הצרפתית תמזג את פעילות EV בצרפת עם פעילויות היברידיות. החברה עשויה גם להחליט להפריד בין ICE לבין פעילויות היברידיות כדי להתמקד טוב יותר בכלי רכב חשמליים, במטרה להשיק הנפקה תוך מספר שנים.
מהפכת ה–EV משנה את תעשיית הרכב. בעוד שסטארט–אפים חדשים מופיעים כמעט מדי שבוע, יצרני רכב ותיקים רבים מארגנים מחדש את העסקים שלהם כדי להתמקד בטכנולוגיות ותפעול EV. לדוגמה, חברת פורד מוטור הודיעה לאחרונה על ארגון מחדש גדול במרץ 2022 שיקצה 50 מיליארד דולר לפיתוח EV.
כתוצאה מההודעה האחרונה שהיא תפריד את עסקי הרכב החשמלי שלה מפעילות מנועי הבעירה הפנימית שלה, רנו שוקלת לפצל את עסקי ה–EV שלה מקבוצת רנו. ישות EV חדשה זו תמוקם בצרפת ותתרכז בפיתוח תוכנה וטכנולוגיה אחרת הקשורה ל–EV. מחוץ לצרפת, חטיבת ה–EV תהיה חלק מהעסקים העיקריים של רנו. חטיבת ה–EV החדשה של רנו עשויה לגייס עד 10,000 עובדים עד שנת 2023. ליצרנית הרכב הצרפתית יש יעדים אגרסיביים בתחום האלקטרו–ניידות, כולל מותג של 100% EV באירופה בעשור הקרוב. בנוסף, עסק ה–EV יכול להיות רשום תחת מותג הניידות Mobilize.
.